Skip to content Skip to footer

BIDFF 2022: varietăți

Ediția zone (ne)sigure 2022 a festivalului BIDFF este actuală, incluzivă și propune o nouă reflexie asupra corpului și a locuirii lui.

Între 8 și 11 septembrie, Bucharest International Dance Film Festival m-a surprins plăcut cu o selecție de proiecții despre identitatea de gen, intimitate și colectiv.

BIDFF Films

Joyland / r. Saim Sadiq 

Într-o familie pakistaneză patriarhală, unul dintre bărbații familiei se angajează pe șestache la teatrul de dans erotic. Un film deosebit, care contestă constrângerile sociale și alegerea oamenilor de a rămâne împreună doar de ochii vecinilor sau de dragul de a nu fi singuri. 

BIDFF Shorts: Danger Zones

Amani / r. Alliah Fafin: Un spoken-poetry, cu o coregrafie expresionistă pe darabane și ceva din Micul Prinț. 

Quiver / r. Joanna Różniak: Statice, ambiențe și muzică, dar niciodată voci sau strigăte. Așa sună Quiver, ca liniștea dinaintea unei întâlniri violente. 

Trumpets in the Sky / r. Rakan Mayasi: Despre consecințele războiului în Siria și tristețea tacită a unei fete a cărui corp este o monedă de schimb. 

Techno, Mama / r. Saulius Baradinskas: Undeva între ”Te urăsc, nu mă părăsi” și ”Doamne, doare atât de rău încât mă simt ca acasă”, Techno, Mama este despre o mamă care nu știe să exprime dragoste și un copil care se refugiază în visul berlinian. 

Tarjeta Roja / r. Ana Albornoz: O coregrafie suprarealistă, cu ceva de Munai Ki, care încearcă să traducă starea unui corp care își caută locul. 

BIDFF Immersive: VR ’22

After the Fallout / r. Sam Wolson, Dominic Nahr: Dezastrul nuclear de la Fukushima, atât din interior, cât și ca un cotidian al omului de rând care își reconstruiește, resemnat, viața. Un documentar ambițios, care din fiecare unghi propune încă un detaliu semnificativ.

Replacements / r. Jonathan Hagard: Aceeași stradă din Jakarta, între 1980 și 2020. O animație despre impactul schimbărilor socio-politice asupra unor generații ale aceeași familii, îndepărtată gradual de tradiția și obiceiurile unui sat tradițional. Un slice of life atent, deloc tezist, dar extrem de imersiv. 

Anadala / r. Kevin Mack: Sau cum te simți să fii prăjit fără să te fi prăjit.

BIDFF Shorts: Ectopic Zones

The Wall / r. Vladyslav Detiuchenko: O coregrafie flagrant tezistă despre zidul Berlinului, dar care încorporează imagini de arhivă cu un foarte bun gust. 

Fist / r. Thomas Bos: Un film extrem de dinamic, de la un regizor și un coregraf care știu să-și facă o favoare unul, altuia. Despre furie reprimată și despre progres personal, care nu e niciodată linear. 

Variedades / r. Marlyn Attie, Mauro Colombo: Un scurtmetraj în care spațiul, teatrul abandonat Variedades, excelează în a fi personaj. Clădirea e dezvăluită de la detaliu, la ansamblu, prin dans. 

Hanging on / r. Alfie Barker: O docu-dramă despre o mică comunitate care e scoasă din casă din nevoia unei primării de a capitaliza terenul. Vorbește despre casă ca extensie, parte integrată din memoria unui om sau a unei familii. 

AG:AU / r. Alex Cantouris: O retro-poezie pe 8mm. 

Abyss / r. Google’s Image Recognition AI, Jeppe Lange: 10.000 de imagini considerate similare de un AI. Toate se succed până când mai ies în față doar diferențele, Google AI fiind preocupat doar de formă, nu și de context sau conținut. 

Lasă un comentariu