Documentarul dezvăluie provocările din culisele uneia din puținele afaceri sociale din România care încă rezistă: brutăria MamaPan
MamaPan este un loc în care nu se face doar pâine, ci se repară și vieți. Este o brutărie, o afacere socială, un fel de a fi, de a susține comunitatea, un refugiu pentru cele care lucrează acolo – mame singure, femei în condiții dificile de viață.
Pâinea noastră cea de toate zilele este, la bază, o poveste despre supraviețuire – atât a unei mici afaceri sociale din România, cât și a celor care lucrează acolo. Angajatele brutăriei MamaPan sunt femei fără posibilități materiale, aflate la baza piramidei sociale, femei care vor să lucreze, care se gândesc la asigurări medicale și la pensie, femei care au refuzat statutul de „asistat social”.
Documentarul regizat de Șerban Georgescu se va lansa în cinematografele din țară pe 15 martie. Filmul urmărește povestea femeilor de la brutăria MamaPan, descoperind provocările cu care se confruntă ele, precum și motivațiile lor pentru nu renunța, deși sistemul pare construit să le pună piedici, nu să le ajute.
Provocările prezentate în documentar nu sunt doar ale angajatelor, ci și ale Irinei Sorescu, inițiatoarea afacerii, care se încăpățânează să creadă că economia socială poate să funcționeze, oricât ar contrazice-o sistemul autohton. „Sunt aici câțiva ani din viața mea, cu lupte, lacrimi de tristețe sau de bucurie și recunoștință, totul concentrat în cateva zeci de minute. E personal, dar și despre a fi împreună, e despre curaj dar și despre frici, însă dincolo de toate este despre a nu renunța.”, a spus Irina.
Pâinea noastră cea de toate zilele ne arată și legăturile dintre păturile sociale și cât de importantă este conștientizarea lor. Filmările s-au întins pe parcursul a peste 3 ani, fiind perioada cea mai mare de producție a unui documentar semnat de Șerban Georgescu.
„E un documentar foarte personal și suntem norocoși că femeile care sunt protagonistele lui ne-au permis să le descoperim, s-au deschis în fața noastră, niște bărbați, în condițiile în care poveștile lor de viață au bărbații în rolurile agresorilor, anti-eroilor. A fost o relație de încredere care s-a construit în timp. La începutul filmărilor erau mult mai retrase și discrete cu detaliile, dar cu fiecare zi petrecută împreună ne-au acordat privilegiul de a pătrunde în intimitatea și realitatea poveștilor lor de viață. În vulnerabilitatea pe care ele și-au asumat-o în fața camerei stă forța lor și implicit a acestui documentar.”, a spus regizorul.
Şerban Georgescu are la activ mai bine de 25 de ani de experienţă în domeniul documentarelor şi advertisingului, lucrând pentru clienţi de prestigiu, cu unii dintre cei mai importanţi jucători din industrie. Din 2006 a colaborat constant cu companii de producție din Norvegia, Danemarca și Elveția pentru mai multe documentare recompensate cu multiple premii internaționale. Printre proiectele lui se află Everest, Varză, cartofi și alți demoni, Jurnalul familiei -escu, Killing Girls, A Beautiful Tragedy și Replika. Cazul Inginerului Ursu, regizat alături de Liviu Tofan, urmează să fie lansat și el în cinema în curând, pe 29 martie.
Pâinea noastră cea de toate zilele a avut premiera internațională în cadrul FIPADOC. Producătorul executiv este Oana Muntean, în timp ce imaginea este semnată de Bogdan Slăvescu, iar montajul poartă amprenta aceluiași Șerban Georgescu. Lansarea în cinema va fi însoțită și de o suită de 3 evenimente speciale, dezbateri pe tema antreprenoriatului social, la care vor participa nume importante din societatea civilă și mediul privat. Primul astfel de eveniment va avea loc pe 16 martie, detaliile complete urmând a fi comunicate curând.