Skip to content Skip to footer

TikTok sau Instagram Reels – un fel de „who wore it better”, versiunea chronically online

Între TikTok și Insta Reels, suntem în plin atac de clipuri virale, de animale drăguțe și de conținut mega-personalizat, pe bandă rulantă. Indiferent care este traficantul tău de entertainment online, dacă știi despre ce este vorba, probabil ești deja dependent.

Pe măsură ce platformele de rețele sociale se extind spre fenomenul TikTok (acest drog virtual imbatabil, lovechild al Vine-ului și al Musical.ly-ului), cei care se jurau în urmă cu câțiva ani că nu vor descărca niciodată notoria aplicație încep să se acomodeze cu conceptul de 20 de secunde (transformate în ore și ore) de light entertainment, atâta timp cât le accesează pe aplicații deja familiare.

Din această spumă a mării și în acest spirit s-au dezvoltat și Instagram & Facebook Reels, sau YouTube Shorts. Mai mult sau mai puțin de succes, colonizează deja tot internetul și pun monopol pe timpul liber al tuturor.

Deși conținutul în sine și mecanismul în care acesta este livrat nu diferă semnificativ (majoritatea creatorilor uploadează aceleași materiale peste tot), părerile sunt împărțite și, adesea, înflăcărate. Dacă pe generația Z o suspectăm de tiktokăreală, milenialii găsesc în mod general confort în subsecțiunea Instagramului.

Aceste clipulețe de câteva secunde (care par infernal de lungi odată ce trec de limita de un minut), consumate cu tonele tocmai prin cât de scurte și de dinamice sunt, stârnesc reale adicții între împătimiții statului pe telefon. Pe bună dreptate, e și greu să te dezlipești de microuniversul din confortul propriului telefon, care îți compilează serii nesfârșite de video-uri în concordanță directă cu interesele și umorul tău.

Dacă fanii Instagram se mândresc cu mai mult spațiu în memoria telefonului și cu mândria de a nu fi downloadat niciodată o aplicație guvernată de puști de 12 ani, în partea stângă a ringului, tiktokerii râd de ei că sunt mereu în urmă cu glumele și că selecția de video-uri este mai puțin spontană și, prin urmare, mai puțin amuzantă (vezi mai jos).

@amoyarose you don’t get a prize for not having tiktok. i promise #fyp ♬ Spongebob Sad Song Steel Lick – Some guy in the internet

Dacă n-ai prins microbul acesta, fugi. Sau, pe proprie răspundere, aruncă o privire la această primă rundă de război între competitoarele la coroană: TikTok & Instagram Reels. Am compilat mai jos câteva dintre clipurile amuzante/interesante ale lunii. De pe ambele aplicații, desigur, să nu existe loc de discuție.

Exhibit A: E mai amuzant râsul ei sau fața timorată a câinelui?

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ted (@thehilarious.ted)

Exhibit B: You can’t stage this face

@barstoolsports Bro looked like he found out krabby paddy formula @Unnecessary Roughness ♬ original sound – Barstool Sports

Exhibit C: Ne place un cățel sassy

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ted (@thehilarious.ted)

Exhibit D: Bătălia lipiilor, podeaua câștigă

@kingpalzy #tortillatrend ♬ original sound – King

După părerea noastră, în această săptămână TikTok-ul o ia înainte prin spontaneitate. La clipul din urmă chiar nu ai cum să te aștepți.

La finalul zilei, indiferent de platformă, timpul este la fel de pierdut, indiferent de aplicația sursă, însă această competiție este un prilej bun de a te contrazice cu prietenii cu preferințe diferite față de ale tale.

Lasă un comentariu